Проект Закону про відміну "Нової" оцінки ринкової вартості для оподаткування - 2 Апреля 2014
Главная » 2014 » Апрель » 2 » Проект Закону про відміну "Нової" оцінки ринкової вартості для оподаткування
12:07
Проект Закону про відміну "Нової" оцінки ринкової вартості для оподаткування

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

до проекту Закону про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення механізму визначення доходу від продажу (обміну) об’єктів нерухомого та рухомого майна з метою оподаткування

 

  1. Обґрунтування необхідності прийняття законопроекту

Необхідність внесення Законопроекту обумовлена потребою ліквідації де факто запровадженої монополізації надання послуги щодо оцінки об’єктів нерухомого та рухомого майна з метою оподаткування суб’єктами оціночної діяльності, які з високим ступенем вірогідності афілійовані з посадовими особами Фонду державного майна України.

Внаслідок вищевказаної монополізації відбулось суттєве ускладнення  доступу громадян до послуги щодо оцінки об’єктів нерухомого та рухомого майна з метою оподаткування, та подорожчання надання даної послуги.

Згідно позиції саморегулівних організацій оцінювачів України запроваджене у Податковому кодексі України від 2 грудня 2010 року № 2755-VI (далі – ПК України) поняття «оціночна вартість майна», яка покладена в основу визначення доходу від продажу об’єктів нерухомого та рухомого майна для цілей оподаткування не має під собою економічного підґрунтя. Оцінювачі України вказують, що в жодному міжнародному стандарті не прописано як визначати «оціночну вартість майна» і чим вона відрізняється від ринкової вартості майна.

Для створення «псевдозаконного» підґрунтя застосування «оціночної вартості»  був прийнятий комплекс підзаконних нормативно-правових актів, який дозволив виникнути корупційним схемам при наданні послуги щодо оцінки об’єктів нерухомого та рухомого майна з метою оподаткування суб’єктами оціночної діяльності, які з високим ступенем вірогідності афілійовані з посадовими особами Фонду державного майна України.

Виникненню даних схем також сприяє норма абзацу першого пункту 172.3 статті 172 ПК України згідно якої розрахунок оціночної вартості об’єкта нерухомого майна для визначення доходу від продажу об’єктів нерухомого майна для цілей оподаткування здійснюється органом, уповноваженим здійснювати таку оцінку відповідно до закону. Одночасно, відповідно до абзацу дванадцятого пункту 5 частини першої статті 5  Закону України «Про Фонд державного майна України» від 09 грудня 2011 року № 4107-VI Фонд державного майна України включає або виключає з Переліку суб’єктів оціночної діяльності – суб’єктів господарювання, як органів уповноважених здійснювати оцінку для випадків, встановлених Податковим кодексом України. В свою чергу, відповідно до пункту 4 Перехідних положень Закону України «Про внесення змін до деяких законів України з питань приватизації щодо реалізації положень Державної програми приватизації на 2012-2014 роки» від 13 січня 2012 року № 4336-V оцінка у випадках оцінки майна для цілей оподаткування здійснюється суб’єктами оціночної діяльності – суб’єктами господарювання приватної форми власності, виключним видом діяльності яких є оцінка для цілей оподаткування. Таким чином, була створена можливість для посадових осіб Фонду державного майна України неформально впливати на підбір суб’єктів господарювання приватної форми власності, з визначенням їх як органів уповноважених здійснювати оцінку для випадків, встановлених Податковим кодексом України, що породжує корупційні ризики у даній сфері.

 

  1. Цілі і завдання законопроекту

Проект Закону розроблено з метою:

  •  вдосконалення механізму визначення доходу від продажу (обміну) об’єктів нерухомого та рухомого майна з метою оподаткування на основі ринкової вартості, який дозволить забезпечити кращий доступ фізичних і юридичних осіб до послуги щодо оцінки об’єктів нерухомого та рухомого майна з метою оподаткування;
  •  здешевлення вартості надання фізичним та юридичним особам послуги щодо оцінки об’єктів нерухомого та рухомого майна з метою оподаткування;
  • усунення корупційних ризиків у процесі надання фізичним та юридичним особам послуги щодо оцінки об’єктів нерухомого та рухомого майна з метою оподаткування;
  • ліквідації низки колізійних положень нормативно-правових актів України у сфері надання фізичним та юридичним особам послуги щодо оцінки об’єктів нерухомого та рухомого майна з метою оподаткування.

 

  1. Загальна характеристика і основні положення Проекту

Законопроектом пропонуються  удосконалення положення статей 172 та 173 Податкового кодексу України, згідно яких передбачається заміна поняття «оціночної вартості», яка розраховується органом, уповноваженим здійснювати таку оцінку і на основі якої визначається дохід від продажу об’єкта нерухомості що підлягає оподаткуванню, на поняття  «ринкової вартості» об’єкту нерухомості, яка розраховується в результаті незалежної оцінки суб’єктом оціночної діяльності відповідно до Закону України «Про  оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні» та Закону України «Про оцінку земель».

Законопроектом також запропоновано зменшення об’єму компетенції Фонду державного майна України у сфері оцінки майна, майнових прав та професійної оціночної діяльності шляхом внесення відповідних змін до норм абзаців пункту 5 частини першої статті 5 Закону України «Про Фонд державного майна України» у зв’язку з запровадженням незалежної оцінки визначення доходу від продажу об’єктів нерухомого та рухомого майна, що підлягає оподаткуванню.

Окрім цього, Законопроектом запропоновано усунути  колізію норми абзацу  дванадцятого пункту 5 частини першої статті 5 Закону України «Про Фонд державного майна України» та норм статті 17 та статті 22 Закону України «Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні», внаслідок чого необхідно роз’єднати Державний реєстр оцінювачів та суб’єктів оціночної діяльності на Державний реєстр оцінювачів та Державний реєстр суб’єктів оціночної діяльності.

 

  1. Стан нормативно-правової бази в даній сфері правового регулювання

Правовідносини у цій сфері регулюються Конституцією України, Податковим кодексом України, Законом України  «Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні», Законом України  «Про Фонд державного майна України» та Законом України «Про внесення змін до деяких законів України з питань приватизації щодо реалізації положень Державної програми приватизації на 2012 - 2014 роки».

Реалізація положень даного законопроекту після його прийняття не потребує внесення змін до інших законів України.

 

  1. Фінансово-економічне обґрунтування

Реалізація цього Закону не потребуватиме додаткових витрат з Державного бюджету України.

 

  1. Прогноз соціально-економічних та інших наслідків прийняття Закону

Внесення відповідних змін до Податкового кодексу України дозволить спростити доступ фізичних та юридичних осіб до послуги щодо оцінки об’єктів нерухомого та рухомого майна з метою оподаткування, забезпечити здешевлення надання даної послуги, усунення корупційних ризиків та колізійного нормативно-правового регулювання у сфері оцінки об’єктів нерухомого та рухомого майна з метою оподаткування.

Просмотров: 1095 | Добавил: Соломка | Теги: оцінка для оподаткування, оценка недвижимости Киев | Рейтинг: 4.0/1
Всего комментариев: 1
1  
Одне з важливих питань, що обговорюються зараз на Всеукраїнському з'їзді оцінювачів.

Имя *:
Email *:
Код *:
Оценка недвижимости
Оценка недвижимости Киев
Оценка квартиры Киев
Оценка дома Киев
Оценка земли Киев
Оценка недвижимости
Оценка оборудования и машин
Оценка движимого имущества
Оценка суден
Тех. паспорт
Техпаспорт на квартиру Киев
Техпаспорт на дом Киев
Технический паспорт на землю
Восстановление техпаспорта на квартиру
Услуги частного БТИ Киева
Новости
Контакты
г. Киев, пр. Петра Григоренко, 39б
(044) 568-07-38
067 348-94-93
095 013-57-69
063 336-00-19
info@privat-investa.com.ua
Яндекс.Метрика
оценка квартир оценка квартиры Киев Оценка недвижимости бти оценка недвижимости Киев БТИ Киев оценка квартиры оценка земли
Оценка недвижимости, БТИ © 2015
Закрыть